måndag 9 juni 2008

NERK


Tjoho!

Jag, Myra och katterna packade oss iväg i lördags kväll till våra vänner Hanna och Jimmy (S*Brave new curl) som vi skulle övernatta hos. Katterna fann sig snabbt till rätta i gästrummet, särskillt lillfian Elvira som är så cool. Hon sov med mig hela natten och sedan var det dags.
Många som ser Elvira faller för hennes graciösa look. Hon är så söt. Hon gick igenom veterinärbesiktningen utan anmärkningar och la sig direkt för att sova i buren. Hon låg och bara betraktade allt där inifrån hela dagen. Då och då tog vi en sväng jag och Elvira så hon fick se sig om, och hon älskade att vara med på utställning. Sååå spännande!

Hon fick en toppenbedömning! Lena chapman gillade Elvira och kallade henne för en härlig liten dam. Fina öron med bra placering, bra profil, stilig svans, mycket bra vågor under utveckling i pälsen, toppenkondition, elegant kropp, bra ögon med fin placering... sen var det hakan som var lite klen.. men det viste vi ju... men helt ok var den också.
Med andra ord en bra bedömning som gav Ex 1!
Allan fick Ex 1 och blev BIV
En bra dag med andra ord, trots att jag stödmatat en treveckorsunge och sovit dåligt i flera dagar på grund av att jag blivit förgiftad. Det har varit tufft för mig. Jag har fått behandling med Aktivt kol nu och illamåendet och salivutsöndringen börjar ge sig.

Inga kommentarer: